სასწავლო პროექტი
პროექტის სახელწოდება
|
„წილადები ყოველდღიურ
ცხოვრებაში“
|
|
პროექტის მთავარი
იდეა(თემა)
|
“წილადები“. წარმოდგენილი პროექტის თემატიკაც ეხება წილადების გამოყენებას ყოველდღიურ ცხოვრებაში. თუ გვინდა, რომ მოსწავლეს უნდოდეს და ჰქონდეს უნარი, აითვისოს მისი განვითარების დონის შესაბამისი სასწავლო მასალა, ასევე ჰქონდეს სწავლისადმი გამოკვეთილი ინტერესი ის უნდა გრძნობდეს ცოდნის შეძენის საჭიროებას. სწავლებისადმი ინტერესი შეიძლება დაკავშირებული იყოს მის მომავალ პროფესიასთან ან საქმიანობის იმ სახესთან, რომლის მიმართაც მოსწავლეს აქვს მიდრეკილებები, ამიტომ სასწავლო პროექტის განხორციელებით ვეცადე მომეხდინა მოსწავლეთა ინფორმირება, სად და როგორ გამოიყენებენ მათემატიკაში ნასწავლ წილადებს.
|
|
პროექტის აქტუალობა
|
პროექტის განხორციელების სხვადასხვა ეტაპზე ტექნოლოგიების გამოყენება ხელს უწყობს და აძლიერებს სწავლის პროცესს. მოსწავლეები წარმოადგენენ თავიანთ ცოდნასა და უნარ-ჩვევებს ნამუშევრების გამოქვეყნებით, პრეზენტაციით, გამოფენით. აზროვნების უნარ-ჩვევების გამოყენება წარმოდგენილ პროექტზე მუშაობის განუყოფელი ნაწილია. სწავლების მრავალფეროვანი მეთოდები ეხმარება სწავლის სხვადასხვა სტილის მქონე მოსწავლეებს შეასრულონ დავალება მათი შესაძლებლობებისა და ინტერესის მიხედვით.
|
|
პროექტის მიზანი
|
·
მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
·
დედუქციური და ინდუქციური მსჯელობის, შეხედულებათა დასაბუთების მოვლენებისა და ფაქტების ანალიზის უნარის განვითარება;
·
მათემატიკის, როგორც სამყაროს აღწერისა და მეცნიერების უნივერსალური ენის ათვისება;
·
მათემატიკის, როგორც ზოგადსაკაცობრიო კულტურის შემადგენელი ნაწილის გაცნობიერება;
·
სწავლის შემდგომი ეტაპისათვის ან პროფესიული საქმიანობისათვის მომზადება;
·
ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის გადაცემა და ამ ცოდნის გამოყენების უნარის განვითარება.
|
|
მონაწილეთა ასაკი
|
6 კლასი
|
|
ვადები ხანგრძლივობა
|
15.10.2018-
2.11.2018
|
|
პროექტისათვის
საჭირო რესურსები
|
პროექტორი , კომპიუტერი
, ფოტოაპარატი ,ვიდეო, ფლიპჩარტი.
|
|
პროექტის მსვლელობა
|
1კვირა
შევთავაზე პროექტის განხორციელების იდეა,ჩამოვწერეტ
საპროექტო თემების ჩამონათვალი.მივეცისაშუალება თვიტონ შეერჩიათმათთვის საინტერესო
თემა.თემის შერჩევის შემდეგ პროექტძე მუშაობა გონებრივი იერიშის გამოყენებით დავიწყე.დავსვი
კითხვა -„როგორ ფიქრობთ წილადები რამდენად მნიშვნელოვანია.
2 კვირა
განვიხილეთ პროექტის მოთხოვნები დავარიგე საპროექტო
რუბრიკაშევთანხმდით თთოეული დავალების შეფასების რუბრიკებზე.განვუმარტე მოსწავლეებს
რომ მოცემული რუბრიკების საშუალებითშევაფასებ მათ მუშაობას და მათემატიკური ცნებების
ცოდნას.თიტოეულმა ჯგუფმა უნდა აწარმოოს პორტფოლიო.
3კვირა
კვლევის ფარგლებში მოსწავლეებმა შეაგროვეს ინფორმაცია
და შეადგინესწილადების პრაქტიკული გამოყენების ამოცანები.დავურიგე მოსწავლეებს საპრეზენტაციო
ფორმა.პირველად მოსწავლეები დაგეგმავენ საკუთარი პრეზენტაციის ვიზუალურ მხარეს ფაქტების
დაფის გამოყენებით.
პრეზენტაციაზე მუშაობის დასრულების შემდეგ დაიყი ჯგუფი
წყვილებში.მოსწავლეები დაეხმარებიან ერთმანეთს პრეზენტაციის ზეპირადწარმოდგენის პროცესში
მკვლევარის და ექსპერტის როლების შესრულების გზით.განვსაზღვრეთ შესაბამისი დროის
მონაკვეთი.მოსწავლეების მიერ შეკითხვების შესადგენად და პრეზენტაციისთვის მოსამზადებლად.
4კვირა
ბოლო კვირა დავუთმეთ მოსწავლეების მიერ პრეზენტაციების
წარმოსადგენად.პრეზენტაციის შემდეგ მოვაწყვეტ დისკუსია და გავაკთეთ შეფასებები.
|
|
საგნობრივისტანდარტი
|
მათ.VI.1
. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფითი რაციონალური რიცხვების
გამოსახვა,
შედარება
და
დალაგება
პოზიციური
სისტემის
გამოყენებით.
შედეგი
თვალსაჩინოა,
თუ
მოსწავლე
·
მოცემული
(მაგალითად,
ხუთი,
ექვსი
ან
შვიდი)
ციფრებით
ქმნის
უდიდეს/უმცირეს
(ხუთნიშნა,
ექვსნიშნა
ან
შვიდნიშნა)
რიცხვს;
·
გამოსახავს
ათწილადებს
სხვადასხვა
სახით
(მათ
შორის
რიცხვით
სხივზე);
წერს
სასრულ
ათწილადს
წილადის
სახით;
·
კითხულობს
სასრულ
ათწილადის
ჩანაწერს;
უთითებს
თანრიგებს
და
ასახელებს
ციფრთა
მნიშვნელობებს
თანრიგების
მიხედვით;
იყენებს
ამ
ცოდნას
ათწილადების
შედარებისა
და
დალაგებისას
(მათ
შორის
რიცხვით
სხივზე);
·
წილადის
გამოსახულებაში
უთითებს
მის
მთელ
და
წილად
ნაწილებს,
წილადის
მრიცხველს
და
მნიშვნელს;
იყენებს
ამ
ცოდნას
წილადების
შეფასების/შედარებისა
და
დალაგებისას;
·
გამოსახავს
წილადს
უკვეცი
ფორმით;
გამოსახავს
წილადს
სასრული
ათწილადით
შესაბამის
შემთხვევაში.
მათ.VI.2. მოსწავლეს შეუძლია არაუარყოფით რაციონალურ რიცხვებზე
არითმეტიკული
მოქმედებების
შესრულება
და
მოქმედებათა
შედეგის
შეფასება.
შედეგი
თვალსაჩინოა,
თუ
მოსწავლე:
·
იყენებს
წილადის
ძირითად
თვისებას
წილადებზე
შეკრება-გამოკლების
მოქმედებების
შესრულებისას;
პოულობს
მოცემული
რიცხვის
ნაწილს
და
ხსნის
შებრუნებულ
ამოცანებს;
· იყენებს რაციონალური
რიცხვის
ჩაწერის
ეკვივალენტურ
ფორმებს
და
არითმეტიკულ
მოქმედებათა
თვისებებს
გამოთვლების
გასამარტივებლად
(მაგალითად,
მათი
ზეპირად
შესრულებისას);
·
ამრგვალებს
ათწილადებს
მოცემული
სიზუსტით
(მეათედისა
და
მეასედის);
მიახლოებით
პოულობს
(სიზუსტის
მითითების
გარეშე)
არითმეტიკული
გამოსახულების
მნიშვნელობას;
·
პოულობს
უცნობ
გამყოფს
მოცემული
განაყოფითა
და
გასაყოფით;
ანალოგიურად
პოულობს
ერთ-ერთ
უცნობ
თანამამრავლს
მოცემული
მეორე
თანამამრავლითა
და
ნამრავლით;
ამოწმებს
პასუხს.
მათ.VI.3.
მოსწავლეს
შეუძლია
ზომის
სხვადასხვა
ერთეულების
ერთმანეთთან
დაკავშ
|
|
პროექტის ხელმძღვანელი
|
იზო ტყეშელიაძე
|
|
ხელმძღვანელის
ელ.ფოსტა
|
Izoldatyesheliadze.@gmail.com
|
|
პროექტის ვებ-გვერდი
|
izoldatyesheliadze.
|
|
No comments:
Post a Comment